Ogród późną wiosną. Orzeźwiająca mięta, zielona herbata lub earl grey, która swój charakter zawdzięcza bergamotce. Korzenne przyprawy i wanilia w jeszcze gorących ciasteczkach. To natura nauczyła nas, że miejscom, gdzie ładnie pachnie – możemy zaufać.

Coraz większa liczba przedsiębiorców ma świadomość, że zmysł węchu u ich klientów i kontrahentów może mieć wręcz kluczowe znaczenie dla rozwoju firmy. Choć wydaje się, że najważniejsze informacje odbieramy za pomocą zmysłu wzroku, dotyku czy smaku – w biznesie, tak jak w życiu – przede wszystkim liczy się nos!
Zmysł… do interesów
Złożona, fascynująca aparatura węchowa, w którą wyposażony jest nasz mózg, od zarania dziejów decydowała o przetrwaniu. Dziś niewiele się zmieniło – wciąż instynktownie unikamy nieprzyjemnych i niebezpiecznych zapachów. Ten sam instynkt sprawia też, że chętnie otaczamy się miłymi woniami.
Dzięki tej wiedzy możemy pozytywnie wpływać nie tylko na własne samopoczucie, ale też na nastawienie klientów i partnerów biznesowych. Wystarczy uczynić właściwy zapach częścią kultury organizacyjnej naszej firmy.

Zapach do biura
Czym kierować się wybierając zapach do biura? Przede wszystkim własnymi preferencjami. Intuicja chętnie podpowie która z woni najlepiej skomponuje się z charakterem działalności, wystrojem wnętrza, etc. Warto wziąć też pod uwagę porę roku – podczas upalnego lata z pewnością lepiej sprawdzi się Green Tea (orzeźwiający zapach zielonej herbaty, cytryny i drzewa oliwkowego) niż Cookies (cynamon, limonka, goździki, imbir) idealny na jesień i zimę. W przypadku palących pracowników – polecamy No Smoking, który skutecznie zniweluje nieprzyjemny zapach. W gabinecie prezesa najlepiej sprawdzi się Boss.
Zapach do firmy
W tym przypadku powinniśmy zadać sobie pytanie, czy na terenie przedsiębiorstwa panują zapachy, które należy zniwelować szczególnie skutecznie. Znów wiele zależy od rodzaju prowadzonej działalności. W komfortowej sytuacji są zakłady stolarskie, w których wciąż unosi się woń żywicy… By w zakładzie produkcyjnym o zupełnie innej branży również roznosił się naturalny, leśny aromat – wystarczy sięgnąć po zapach Wood. Lub Jack, w którym woń drzewa sandałowego miesza się z nutami: wanilii, kardamonu i mięty. Do klubu fitness lub siłowni świetnie pasował będzie Adventure.

Zapach do hotelu
Tu cel jest oczywisty: goście muszą poczuć się jak w domu lub… lepiej niż w domu. Czystość, schludność, świeżość – recepcji, pokoi i łazienek – można podkreślić perfumami do wnętrz o wybranym bukiecie zapachowym. W naszej ofercie znajdą Państwo propozycje, wśród których z pewnością znajdzie się zapach nawiązujący do stylu i wymarzonej atmosfery hotelu. Być może idealny okaże ekskluzywny Savor, w którym nuty czarnej porzeczki i jagód połączono m.in. z wonią róż i imbiru?